
Waardecreatie
Bewijsstuk 1 (Adviesrapport E-commerce)
Waardecreatie
De training die is gevormd met het adviesrapport van E-commerce is een voorbeeld van waarde creatie.
Door aandacht te geven aan medewerkers en ze op te leiden in het gebruik van de website/ webzuil is de omzetontwikkeling van de webzuilen gestegen. Alle Gamma filialen van mijn werkgever zijn boven de gemiddelde omzetontwikkeling van Gamma Nederland uitgekomen.
Na de training kwam er ook een hoop positieve feedback uit medewerkers, met opmerkingen zoals dat zij veel meer te weten zijn gekomen over de functies die in de website zitten en over alle mogelijkheden die er zijn.
Aangetoond
Bewijssttuk 2 (Adviesrapport Customer Journey)
Waardecreatie
In het adviesrapport van de Customer Journey is uitgebreid onderzoek gedaan naar de behoefte van de klant. Eerst is verdieping is gezocht naar wat de Customer Journey in houd, waarna intern onderzoek is gedaan naar de klant. Dit is besproken met verschillende collega's.
De uitkomst van het onderzoek was dat de gastheer (vraag het gamma balie) welke al een begrip is binnen de organisatie niet goed wordt ingezet binnen de organisatie. Om beter en pro actiever klanten te benaderen is er een gastheerschema vorm gegeven. Hierin zijn alle betreffende collega's betrokken en zijn de tijden waarbij de collega's zijn ingepland in goed overleg ingepland.
Door de eigen verantwoordelijkheid van het invullen van de tijden en de verantwoordelijkheid van het vervullen van de gastheer bij het verkoopteam is het doel dat dit zelfstandig wordt opgepakt. De collega's worden ook gestimuleerd om elkaar te voorzien van feedback hierin. De leidinggevende coachen de medewerkers op het bezetten van de gastheer.