Leiderschap

Bewijsstuk 1 (PPO P4J1) 


Leiderschap

Op bladzijde 17 van het bewijsstuk is onder het kopje ''klacht/ boze klant'' het bedoelde stuk terug te vinden. In deze tijd was ik nog management trainee. 

Tijdens de sluiting van het oude filiaal werd een uitverkoop gehouden, beginnend bij 35%, waarna 50% en als afsluiter 70%. Op de laatste dag voor de sluiting werd er halverwege de dag een mandje met producten gevonden, zonder gegevens niet betaald en geen verdere vermelding. In overleg zijn de producten terug de winkel in gegaan. 

Een uur voordat de sluiting zou zijn was de klant van het mandje terug gekomen. En begon zijn stem te verheffen tegen een balie collega. Ik ben naar de meneer toegelopen en heb hem weg genomen bij de balie om met hem te praten en de rust in de winkel te laten wederkeren. Meneer was zeer kwaad dat de artikelen niet meer apart stonden, ik heb meneer rustig te woord gestaan en gevoelsreflecties uitgeoefend waardoor meneer weer rustig werd. De betreffende collega met wie blijkbaar was afgesproken kwam, toen de klant rustig was, naar ons toe. Waarna ik had verzocht om met de klant de artikelen opnieuw op te zoeken. De klant heeft uiteindelijk het pand tevreden verlaten. 

De betreffende medewerker T. de Rooij heeft aangegeven dat hij het heel fijn vond hoe ik meneer heb weten te kalmeren en hij vond het ook heel goed dat ik hem de taak had gegeven om met de klant de artikelen weer op te zoeken. Hij gaf aan dat hij zelf de klant niet onder ogen durfde te komen toen hij zo boos was. Hij gaf mij het compliment hoe ik voor hem was opgekomen en gaf aan dat hij het een heel goed blijken vond van leiderschap. Door het op te nemen voor de medewerker, maar de fout wel zelf te laten oplossen gaf de medewerker een hoop vertrouwen in mij. 



Aangetoond

Bewijsstuk 2 (Reflectie verandermanagement)

Leiderschap

Tijdens het maken van het plan van aanpak heb ik taken genoteerd welke in overleg zijn verdeelt over de projectleden van het team. 

Voor onze organisatie staan 'resultaat met plezier' en opleiden hoog aangeschreven. Hierom is het belangrijk dat medewerkers doen waar ze goed in zijn en blij van worden. In het project zaten taken die zeer commercieel benaderd konden worden, deze zijn toebedeeld onder J. Groenewoud hij is campagneverantwoordelijke en heeft ondertussen 30 jaar aan ervaring in de Retail. 

Ook zaten er taken in om informatie te zoeken over de verschillende toepassingen van de fietsen en fietsaccessoires, deze taken zijn toebedeeld aan project lid S. Pennings. Hij is minder ervaren in de Retail, ongeveer één jaar in dienst, maar hij heeft een eigen klusbedrijf waar hij veel ervaring in op heeft gedaan. Hij heeft aangetoond dat hij altijd erg leergierig is en erg sociaal gedreven is in het samenwerken en leren van collega's. 

Ik zelf had de taak voor het begeleiden en sparren met de collega's en ben verantwoordelijk geweest voor het overleggen met het hoofdkantoor en het verzorgen van alle benodigde documenten en spullen voor het uitvoeren van het project. 

Door de medewerkers in te zetten in hun beste aspecten waren zij zeer gedreven om het project tot een goed einde te brengen. Hierin heb ik zoveel mogelijk de waarde en de cultuur terug laten komen waar wij als organisatie voor staan. 



Aangetoond

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin