
Innoveren
Bewijsstuk 1 (PPO P4J1)
Innoveren
Op pagina 11 van het document is te lezen hoe ik van mijn papieren agenda overgestapt ben naar een digitale agenda op mijn telefoon.
Door gebruik te maken van de papieren agenda werd het voor mij snel onoverzichtelijk door de vele wijzigingen en notities die ik achteraf moest invoeren. Hierdoor waren mijn werkdagen veelal chaotisch, en kon ik geen rust vinden in mijn werk.
Door mijn digitale agenda heb ik mijn agenda altijd bij de hand om dingen te kunnen noteren, en kan ik gemakkelijk afspraken schrappen en verplaatsen. Dit heeft mij erg veel rust gegeven in het organiseren van mijn tijd. Ik vergeet een stuk minder vaak gemaakte afspraken en ik heb veel meer structuur in mijn dagen gekregen.
Tot op de dag vandaag gebruik ik deze methode nog steeds, en ik ben niet snel van plan hiervan af te wijken.
Aangetoond
Bewijsstuk 2 (Adviesrapport E-commerce)
Innoveren
In het adviesrapport van het thema E-commerce is het prototype terug te zien als de competentie innoveren.
Voor dit adviesrapport is een training gevormd om de verkopen op de website/ webzuilen in de winkels te vergroten. Deze training is voor alle soorten medewerkers van vulploeg tot management. De training is gevormd in samenwerking met B. Fischer en E. Burgers van het hoofdkantoor. Om zo verschillende inzichten te krijgen voor het vormen en uitvoeren van de training. Deze training is succesvol uitgevoerd in alle Gamma filialen van mijn werkgever, waarna wij erg positieve feedback hebben mogen ontvangen.
Alle Gamma filialen zaten na de uitrol van deze training boven het gemiddelde van de landelijke ontwikkeling. De training was dus een groot succes.
Aangetoond

Bewijsstuk 3 (Bijverkoop bij verhuur)
Bij Gamma hebben wij de optie voor de klant om gereedschap te huren. Hierbij betaal je een duidelijk lagere prijs voor het gereedschap dan dat je het zou kopen. Veel klanten gebruiken gereedschap niet vaak en/ of hebben de ruimte niet om dit op te kunnen slaan. Naast dit is het natuurlijk ook veel beter voor het milieu om niet in elk huis eigen gereedschap te hebben liggen maar dit via deze manier met elkaar te kunnen delen.
In de verhuurafdeling zitten verschillende apparaten waarbij nog accessoires los moeten worden aangeschaft. Denk hierbij aan boren voor in een boormachine, slijpschijven voor een haakse slijper of decoupeerzaagbladen voor in een decoupeerzaag. Veel van dit soort bijverkoop lag niet bij de verhuurbalie maar moest uit de winkel worden gehaald.
Nu had ik het innovatieve idee om bij de verhuurbalie deze bijverkoop toe te voegen. De baliemedewerkers hebben vaak al de complete klus van de klant in kaart gebracht, waardoor zij ook weten wat voor bijverkoop er bij de klant van toepassing is. Als de klant de winkel in wordt gestuurd om dit te gaan zoeken of door een winkelmedewerker wordt geholpen moet dit onderzoeken van de klus weer van voor af aan beginnen. Door de bijverkoop bij de balie te hangen wordt er veel tijd gewonnen, en kunnen de baliemedewerkers zich een stuk zelfstandiger redden. Mocht de klant nog andere materialen uit de winkel en meer advies nodig hebben naast de verhuurapparatuur, wordt de klant als nog aan een verkoopmedewerker gekoppeld en geholpen.